Zašto su popravci automobila postali tako skupi?

Troškovi popravka automobila vrtoglavo rastu, a studija Udruga njemačke industrije osiguranja (GDV) otkriva alarmantne razloge iza ovog trenda. U ovom članku istražujemo faktore koji dovode do sve skupljih popravaka, kako se oni odražavaju na džepove vozača, ali i koliko će Vas koštati popravak kada su u pitanju najčešća oštećenja.
Zašto su popravci automobila postali tako skupi?

Troškovi popravka automobila vrtoglavo rastu, a studija Udruga njemačke industrije osiguranja (GDV) otkriva alarmantne razloge iza ovog trenda. U ovom članku istražujemo faktore koji dovode do sve skupljih popravaka, kako se oni odražavaju na džepove vozača, ali i koliko će Vas koštati popravak kada su u pitanju najčešća oštećenja?

U prošlosti, u najboljem slučaju samo se udubljeni branik morao zamijeniti u slučaju oštećenja automobila, dok je veliki broj ostalih kvarova bio većinom mehanički. Ipak, s dolaskom moderne tehnologije i cijelim arsenalom senzora, brojni kvarovi dovode vozače u nezgodnu financijsku situaciju zbog skupih električnih kvarova. Bez zvučnog signala za parkiranje gotovo ne postoje novi automobili, dok veća i naprednija vozila imaju cijelu paletu senzora. Za mnoge automobile je dodan i radar, a same cijene zamjene izražavaju se u tisućama eura.

Prednji dio vozila nije jedini osjetljivi dio automobila. Primjerice, skupe su zamjene razbijenog vjetrobranskog stakla. Otprilike polovica automobilskih stakla u Europi sada ima zvučnu izolaciju, a 40 posto pruža dodatnu toplinsku zaštitu. Gotovo svi novi automobili imaju jednu do tri prednje kamere, koje su pričvršćene u posebnom kućištu iza vjetrobranskog stakla, a to zahtijeva posebnu kalibraciju kada se mijenja staklo. Zbog toga raste i broj radnih sati potrebnih za zamjenu, a time i troškovi.

Dakle, nove tehnologije donose nam više sigurnosti, proizvođačima omogućuju niže cijene proizvodnje, ali zbog toga ćemo platiti skuplje servise. Naravno, a tu je i sveprisutna inflacija.

No, koji su najčešći kvarovi i koliko ćete vas koštati i kako ih na kraju dana izbjeći, otkrijte u nastavku.

Kvarovi na motoru

Ozbiljni kvarovi poput blokade motora mogu rezultirati značajnim financijskim izdacima koji se mogu popeti i do nekoliko tisuća eura ovisno o modelu automobila. Važno je napomenuti da je u nekim slučajevima čak isplativije zamijeniti čitav motor, naprimjer onim rabljenim, s obzirom na to da bi vas zamjena u suprotnom mogla stajati više od vrijednosti cijelog vozila.

Kvar klimatizacije

Kvarovi na klima uređaju mogu predstavljati veliki problem, pogotovo u ljetnim mjesecima, a zamjena kompresora ili isparivača može koštati i do 1500 eura.

Lom klipnjače

Kod četverocilindričnih motora, popravak četiri klipnjače može doseći cijenu do 2700 eura.

Kvar mjenjača

Bilo da je riječ o ručnom ili automatskom mjenjaču, popravak može vlasnike dovesti u neugodnu financijsku situaciju. Automatski mjenjači nekad su bili rijetkost, no danas su postali ‘novo normalno’ pa čak i kod manjih problema, oni koji prođu sa cijenom ispod 1500 eura, smatraju se sretnicima. Naime, ukoliko je popravak nemoguć mehaničari jedino što mogu je zamijeniti cijeli sklop što vlasnike može koštati 7000 do 10.000 eura.

Kvar glave cilindra

Nepravilna briga o razinama ulja može dovesti do skupih popravaka glave cilindra. Popravak može koštati do vrtoglavih 5000 eura, ovisno o modelu automobila.

Što nam preostaje?

Održavanje ravnoteže između sigurnosti i financijske odgovornosti ključno je za dug život automobila. Ipak, neki se odlučuju na drugačije opcije kako bi izbjegli dodatne troškove.

Ranije smo analizirajući sve činjenice, došlo do zaključka da višestruko vlasništvo automobila često nije financijski isplativo. Umjesto da se opterećuje višestrukim troškovima i negativnim utjecajem na okoliš, kućanstva u mnogim razvijenim zemljama koriste alternative poput unajmljivanje automobila na kratki ili duži period, češće koriste javni prijevoz ili se odlučuju za vožnju biciklom kada su u pitanju kraće relacije.

Takve mogućnosti nisu strane ni Hrvatima te možemo reći da bilježimo sve veći interes kada je u pitanju najam vozila.

Mi brinemo o godišnjoj registraciji, troškovima vozila, tehničkom pregledu, sezonskoj zamjeni guma, nastalim štetama te redovnom i izvanrednom održavanju vozila. U slučaju kvara ili nesreće osigurava se zamjensko vozilo. Naravno, kad je riječ i oštećenju vozila - važno je odabrati paket pokrića. Preporučamo da prije unajmljivanja vozila pročitate naša često postavljana pitanja

*Članak je napisan u suradnji s Nacional Hrvatska, original i još korisnih članaka potražite na linku. 

#carwizhrvatska #popravakauta #najamauta